גלריית יוצרים- מכירת אמנות ישראלית | תמונות לסלון - איך משלבים אמנות בבית ובמשרד

שילוב האמנות בבית נועד בדרך כלל להפוך את החלל או החדר למקום אישי.
יצירת אמנות אותה נבחר להציג בבית היא יצירה המעוררת בנו רגש חזק או זיכרון, יצירה שאנחנו אוהבים ומתאימה לקונספט עיצובי שלנו.
פריטי אמנות ייחודיים ייצרו את האווירה אותה נרצה לקבל.
אנחנו מדברים כאן על שילוב אמנות בעיצוב הפנים שיוצר בית שהוא הבית שלנו. כלומר לא עיצוב על פי אופנה עכשווית אלא על בית במובן המלא של מקום המשקף את עצמנו, את הזוגיות שלנו ואת שאר בני המשפחה.
יצירת אמנות שאנחנו אוהבים תהיה יקרה לליבנו ותלך איתנו לכל מקום בו נגור. לא חשוב אם רכשנו אותה או הבאנו אותה מבית הורינו, היצירה הולכת איתנו תקופת חיים ארוכה.
"זיכרונות נעימים מוסיפים להרגשת חמימות ושייכות לבית".
הנאה חזותית אינה קריטריון יחיד באמנות. אנו חווים הנאה אינטלקטואלית ורגשית ולעיתים הזדהות עם התחושות שהיצירה מעבירה או חידוד חוויה שחווינו.
כדי לדעת איך אני מרגיש כלפי יצירה, איני צריך להבין אותה או לדעת למה התכוון האמן, כמו שאיני צריך להיות יצרן של מוצר כלשהו כדי לדעת אם הוא מתאים לי.

אנחנו רוכשים אמנות בדרך כלל ממספר סיבות :
מתוך אהבה ליצירה.
היצירה משלימה סט או פריט לאוסף.
הרכישה מחזקת את מעמדי כאספן או מבין באמנות.
ליצירה יש פוטנציאל להשקעה טובה.
היצירה משתלבת בעיצוב שלי.

שאלות שכדאי לי לשאול בלכתי לרכוש אמנות :
האם אני אוהב את היצירה ?
האם היצירה מתאימה לבית שלי ?
האם הרעיון של היצירה מעורר בי מחשבות, תחושות או מעוררת את הדמיון שלי  ?

פסלים
הפיסול היווה ומהווה חלק מעיצוב הבתים והשרה יוקרה לחדרים או הגנים בהם הוצבו. בנוסף לאמנות קלאסית ומודרנית התאפשרה גישה לאמנות אתנית, בעקבות פתיחתן של מדינות שהכניסה אליהן לא הייתה מותרת שנים רבות.
הוספת פסל לחדר מוסיפה עניין ושוברת את המונוטוניות של רהיט או קו הרצפה. פסל נותן הצדקה לנישות או פינה ריקה בחדר. פסל מושפע מהאור שבחדר ומוסיף לנוכחות הדינאמית שלו. 
שילוב טוב יעצים את הפסל, יראה את הייחודיות שלו ויעשיר את החדר, אין צורך לשנות חדר כדי להעמיד בו פסל, הפסל אמור להשתלב בעיצוב הבית.
פסל תקופתי יראה אחרת בתוך בית שמעוצב בעיצוב תקופתי מאשר אם נעמיד אותו בחדר בעיצוב מודרני, בשני המקרים הפסל יכול להראות נפלא בתנאי שהוא משתלב הן מבחינת צורה והן מבחינת הגודל והצבע.
בחירה מוצלחת של פסל יכולה לתת הרגשה של חלל גדול יותר, מעניין והרמוני, לשם כך עלינו להתאים את הגודל והצורה של הפסל לשאר הריהוט בחדר. עלינו להתייחס לפרופורציות והקומפוזיציות של כל המרכיבים בחלל. קומפוזיציה יכולה להיות סימטרית, הרמונית, דינאמית, פתוחה או סגורה. 
לתאורה תפקיד חשוב, התאורה תדגיש את עוצמת הפסל, את הקימורים הקיימים בו ותחדד את משחק האור והצל שמאדירים את התלת-ממדיות שלו, תאורה נכונה תגביר את נוכחותו של הפסל בחדר. תאורה חזקה מידי תטשטש את הקימורים ומרקם הפסל ותפחית מנוכחותו. לעיתים נבחר תאורה שמאירה את הפסל מלמטה כלפי מעלה ולעיתים מלמעלה. בעזרת תאורה ניתן ליצור דרמטיזציה ולתת לפסל משמעות חזקה יותר.


ציורים, צילומים ותמונות תלת-ממדיות
בפרק זה נעסוק בהמלצות לתליית תמונות ושילובן בעיצוב המרחב.
כשברצוננו לתלות תמונה עלינו לבדוק את גודל התמונה ביחס לקיר או לרהיט שמעליו אנחנו רוצים לתלות אותה. את הצבעים שבתמונה, אם הם יוצרים יחד עם צבעי הרהיט את האווירה שאנחנו רוצים לקבל.
אין זה אומר שצבעי התמונה צריכים להיות בצבעים של הריהוט לפעמים כדאי להשתמש בצבעים מנוגדים או משלימים.
הגובה המומלץ לתלות תמונה הוא בגובה העיניים או אפילו מעט נמוך מזה, כיוון שאופק מונמך יוצר אווירה יותר אינטימית.
יישור קו - כאשר אנו באים לתלות תמונות מגדלים שונים בשורה אופקית, רצוי ליישר לפי הקו העליון או התחתון של התמונות.
כאשר מסדרים תמונות בעמודה רצוי ליישר התמונות לאחד הצדדים, או למרכז את כולן.
כאשר תולים תמונה מעל רהיט, יש לקחת בחשבון את גודלו, כך שהפרופורציות הכוללות ישמרו על הרמוניה. בדרך כלל לא נחרוג מגבולות הרהיט, התמונה תהיה תלויה מעל מרכז הרהיט, כך שייווצר רווח שווה משני צידי התמונה וכדאי שהתמונה תהיה קטנה מעט מהרהיט כדי שיהווה בסיס רחב יותר מתחת לתמונה. בין התמונה לרהיט מומלץ להשאיר רווח כדי שהתמונה לא תיראה מונחת על הרהיט.
תמונה שתלויה במקומה מפארת את הרהיט ומדגישה את יופייה של התמונה. 
אפשר ליצור כל מראה מעניין, לא לפחד – כדאי להעז. 



 
 פסלים גדולים, פסלי חוצות וגן

פסלים גדולים הם בעלי נוכחות מרשימה ומעוררי התפעלות, פסל גדול תמיד ימשוך תשומת לב ויעורר השתאות. 

פסלים בגינות
שילוב פסלים בגינה מוסיף עניין וחיים. הפסלים שבדרך כלל הם בין בינוניים עד גדולים במידותיהם משתלבים הן בצמחיה והן בריהוט הגן.
בימי רומי העתיקה פיארו פסלים את גני ארמונות הקיסרים ואין ארמון שכיבד את עצמו ללא שדרות פסלים המקבלים את פני הבאים.
פסלים רבים פיארו כיכרות בערים ולעיתים בשילוב מזרקות, עד היום מקובלות מזרקות משולבות בפסלים בכיכרות, בגנים ואפילו בגינות פרטיות.
נושאי הפסלים הם מגוונים ויכולים להיות פסלים מופשטים או פיגורטיביים.

פסלים בבית
פסלים גדולים וגבוהים מציבים בדרך כלל על הרצפה או על בסיס נמוך בצמוד לקיר, בין רהיטים, בפינת חדר או כפריט בודד על רקע קיר ריק.
בפסלים גדולים ניצבים, יש להקפיד על מרחב מכל צדדיו כדי שלא יראה כאילו הוא ניצב שם מחוסר ברירה ולהתאים לו תאורה ממוקדת לעיתים מהרצפה ולעיתים מהצדדים כדי להבליט אותו. 

פסל גדול שמונח במאוזן
לדוגמא דמות שוכבת או פסל שמורכב מכמה חלקים שמונחים זה לצד זה. פסלים כאלה נמצאים בדרך כלל על מזנון ארוך, נמוך, שניתן לראות את הפסלים מתחת לגובה העין. פסלים כאלה מוארים בדרך כלל בתאורת חדר כללית.


 

איך תולים ציור ?